اولین قدم برای آموزش ساز های مختلف موسیقی ، نت موسیقی هستند ، همان طور که می دانید به الفبای موسیقی ، نت گفته می شود . در قدم نخست هنرجو باید نت خوانی را آموزش ببیند ، نت ها شامل صدا یا فرکانس ثابت می باشد که نماد آن نت است . موسیقی ترکیبی از صوت و صدا است  . این صوت ها که نوت نامیده می شوند ، قطعه های زیبای موسیقی را تشکیل می دهند ، با سایت دبل موزیک همراه باشید تا هر گونه اطلاعات لازم درمورد نت موسیقی را که با آنها علاقمند هستید بیاموزید .

 

نت های موسیقی 52103784

 

آشنایی با مفهوم نت موسیقی

کوچک ترین واحدی که ملودی را می سازد نت یا نوت می باشد  ، در حقیقت هنگامی که  یک قطعه گوش نوازی از موسیقی را می شنویم ، در حال گوش دادن به نت های مختلف هستیم . شاید در نگاه اول تصور کنید که نت ها مشابه الفبای موسیقی هستند ، اما در حقیقت نت موسیقی بیشتر به اعداد شباهت دارند . در میان نت ها علائمی قرار می گیرد ، که به آن ها کرون ، دیز و بمل گفته می شود . این نت های فرعی ، نت های اصلی را به اندازه نیم تا ربع پرده زیروبم می کنند .

 

نت های موسیقی 87465321

 

کشش نت موسیقی

تصور کنید در حال گوش دادن به قطعه ای از موسیقی هستید ، هنگامی که نوازندگان پیانو یا کیبورد ، برای پخش شدن صدای هر نت ، انگشت خودرا مدتی روی کلاویه ها نگه می دارند . یا حتی هنگامی که نوازنده ویلن صدای یک نت را چند ثانیه پخش می کند ، این عمل را کشش نت موسیقی می نامند .

در این کشش ، صدای نت به صورت متوالی پخش می شود . هر یک از نت ها بر اساس تئوری های موسیقی ، کشش ثابتی برای خود دارند ، این کشش های ثابت به چند قسمت تقسیم می شوند ، این تقسیم بندی ها شامل مواردی که ادامه اشاره می نماییم هستند :

  • نت گرد
  • نت سفید
  • نت دولا چنگ
  • نت سه لا چنگ

نت های موسیقی 5415321

 

میزان در موسیقی به چه معناست ؟

میزان ها در واقعیت مانند جمله های مجزایی هستند که یک پاراگراف یا متن را تشکیل می دهند . در تئوری موسیقی ، میزان ها باعث تشکیل قطعه یا ملودی می شوند . در هر کدام از میزان ها در موسیقی مجموعه فعالیت هایی انجام میگیرد که  در نهایت ملودی را می سازند . میزان ها انواع رایجی دارند که رایج ترین آنها ، میزان دوتایی ، میزان سه تایی و ترکیبی نام دارد . در پایان یک قطعه موسیقی ،