در بحث موسیقی می توان از موسیقی جهانی برای تعامل بیشتر فرهنگ های استفاده کرد . موسیقی جهانی در واقع نوعی از موسیقی است که با ترکیب فرهنگ های مختلف و روش های متنوع در زمینه موسیقی برای ایجاد یک زندگی بهتر برای انسان ها تلاش می کند . با استفاده از انواع موسیقی بومی و قومی در هر جامعه ای می توان برای شناخت آن جامعه تلاش نمود ، در حقیقت موسیقی در هر نقطه از جهان ، تعریف کننده سبک زندگی و هدف زندگی آن جامعه است . با دبل موزیک تا انتهای مطلب همراه باشید .

آهنگسازی و موسیقی جهانی چیست؟

آهنگسازی و موسیقی جهانی

موسیقی به عنوان هنری که سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، دارای تنوع بسیاری در زمینه های مختلفی است . با وجود این فواید موسیقی در قرن اخیر به طور افزاینده ای آشکار شده است و به دلیل پیچیدگی فرهنگی ، هر سبک در ترکیب منحصر به فرد خود ، برای آهنگسازان فرصت بسیاری مناسبی را پدید می آورد که به نوآوری های بسیاری در این زمینه پیدا کنند .

این نوع از موسیقی در واقع شامل اشکال مختلفی از موسیقی است به صورت کلی شامل ، قمی ، موسیقی بومی ، موسیقی محلی ، نژاد پرستانه و … می باشد . موسیقی جهانی موسیقی است که در آن بیش از یک فرهنگ جای دارد و مجموعه ای از موسیقی های بوم های مختلف است .

نوازنده کیست و نوازندگی چیست؟ | آسمونی

حقایقی جالب از مزایای گوش دادن به موسیقی و موسیقی های جهانی

  • طبق بررسی های انجام شده می توان گفت که پیانیست ها نسبت به سایر افراد عادی دارای مغز کارامد تری می باشند .
  • ضربان قلب شما موسیقی را گوش می دهد و متناسب با آن ریتم می گیرد ، در حقیقت هر چه موسیقی هیجانی تر باشد تپس قلب شما بیشتر خواهد شد .
  • موسیقی با صدای بلند می تواند باعث شود افراد در زمان کمتری نوشیدنی بیشتری مصرف کنند و یا غذا بخورند .
  • نوزادان هنگام گوش دادن به گفتار ، نسبت به گوش دادن به آهنگ واکنش کمتری نشان می دهند .
  • موسیقی در تک تک مراحل زندگی و روزمرگی های ما جای پیدا کرده است ، به طوری که افراد در حین کار ، رانندگی ، آشپزی ، درس خواندن ، ناراحتی ، شادی ، خواب و … نیز تمایل شدیدی به گوش دادن آهنگ هایی متناسب با حال خود هستند .
  • گوش دادن به موسیقی های غمگین و ناراحت کننده به مرور باعث ایجاد ناراحتی و به مرور افسرگی در بین افراد به خصوص جوانان می شود .
  • نوعی موسیقی در هند وجود داد که آن را با نام موسیقی سردرگمی برنجی می شناسند . این گروه برای سرگرمی در عروسی ها و جشنواره ها استخدام شده و با پخش ترانه های محبوب فیلم ها ، مردم را سرگرم می کنند .
  • یادگرفتن موسیقی و انواع ساز ها ، می تواند در هر سنی صورت بگیرد ، استعداد تنها بخشی از یادگیری است و انگیزه و اشتیاق بخش مهمی از فراگیری را شامل می شود .