فرناز ملکی ملقب به ستین متولد 26 اسفند سال 1367 در تهران و از خوانندگان زن و بسیار معروف ایرانی است ، همچنین وی مدرس زبان انگلیسی  نیز می باشد . در رشته زبان انگلیسی درس خواند تا اینکه در سن  19 سالگی وارد عرصه موسیقی شده و حالا نیز ترانه سرایی و آهنگسازی می کند ، وی گفته است که بیانسه ( خواننده زن ) الگوی هنری وی می باشد . فرناز ملکی کوچک ترین عضو خانواده است و در خانواده ای 5 نفره زندگی می کند ، پدرش در کنار شغل خود شاعر و مادرش نیز صدای بسیار خوبی دارد ، برادرش معلم زبان و خواهرش نیز نقاش است . برای اطلاع از بیوگرافی این خواننده خوش صدای ایرانی که بسیار نیز محبوب است با سایت دبل موزیک همراه باشید .

شروع خوانندگی ستین

ستین به صورت حرفه ای از سال 1386 وقتی که 19 سال سن داشت با نام هنری خود یعنی همین ” ستین یا  SATIN” از موسیقی زیر زمینی شروع و خوانندگی و همنوایی کرد . اوج گرفتن او از سال 1388 با همخوانی با چهره های معروف و خوانندگانی نظیر ”  ساسی مانکن ” و ” حسین تهی ” شروع شد . وی استعداد بسیار خوبی در خوانندگی دارد ، صدای بسیار ملایم و رسای ستین این قابلیت را به وجود آورده است که به راحتی بتواند به شهرت بالایی دست پیدا کند و هواداران بسیاری را مجذوب خود کند .

ستین  865342153421

از توانه سرایی تا آهنگسازی

ستین از سال 1389 با نام اصلی خودش فرناز ملکی وارد یک گروه موسیقی مجاز بانوان شد  و از سال 1392 بعنوان همخوان زن نامش در وزارت ارشاد ثبت شد . خانم ملکی در یکی ای مصاحبه هایش گفته است که صدای مادرش بسیار خوب است و تب شعر خود را نیز از پدرش به ارث برده و حالا نیز اکثر آهنگ های خود را می سراید و آهنگسازی هم می کند . با این حال پدرش نیز ابتدا با نام هنری ماجد ترانه سرایی می کرد و کارهایش را بر عهده داشت .

ستین 685342153421

شهرت با سریال شهرزاد

فرناز در زمستان سال 1396 همزمان با شروع پخش فصل سوم شهرزاد همخوان محسن چاوشی برای تیزر شد و در چدین قسمت آواهای او در سریال نیز پخش شد . اما شهرت وی در قسمت های پایانی سریال شهرزاد در خرداد 1397 و قطعه ” نشد ” و ” چه کردی ” با امین بانی و استقبال زیاد مردم شروع شد .  ستین در نهایت اواسط سال 1397 وقتی که 30 سال سن داشت تصمیم به مهاجرت گرفته بود و سرانجام نیز مهاجرت کرد و حال با کمپانی موسیقی رادیو جوان فعالیت می کند .

تدریس زبان انگلیسی

ستین به مدت 8 سال در ایران به عنوان مدرس زبان انگلیسی در آموزشگاه های مختلف تدریس می کرد که می گوید این علاقه وی نیز با حمایت برادرش شکل گرفت و شروع شد . او با کمک از این مهاجرت تجربه خواندن آهنگ هایی به زبان انگلیسی را هم دارد .