پیانو یک ابزار صوتی ( آکوستیک ) است و در دو نوع می باشند ؛ و این دو نوع عبارتند از  پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال ، تولید صدا در پیانوی آکوستیک مکانیکی است . سعنی وقتی یکی کلید را فشار می دهید چکش متصل به آن به سیم های فلزی برخورد کرده و ارتعاش سیم ها در داخل یک جعبه ی چوبی ، صدای نهایی را تولید می کند . سیم های پیانو به صفحه ای موسوم به ” صفحه صدا ” متصل هستند که نقش تقویت صدا را بر عهده دارند . افراد بسیاری علاقمند به استفاده از پیانو هستند ، اکثر خواننده های معروف نیز در زمینه استفاده از این ابزار موسیقی ماهر می باشند . با دبل موزیک تا انتهای این مطلب همراه باشید .

پیانو 8654312

پیانو های آکوستیک

پیانوهای آکوستیک تقریبا 10 هزار قطعه را شامل می شود   و به همین خاطر ماهیت مکانیکی ، نگه داری سخت تری نسبت به پیانوهای دیجیتال دارند . این پیانوها معمولا هر 6 ماه یک بار نیاز به کوک کردن دارند و به دو نوع گرند _ Grand _ و دیواری _ Upright_ تقسیم می شوند که هر کدام خود نیز به انواع دیگری تقسیم می شوند .

گرند پیانو نه تنها کیفیت ساخت بالایی دارد ؛ بلکه صدای بی نظیری هم دارد . به لطف مکانیسم گریز مضاعف که پیانوهای عودی فاقد این ویژگی خاص هستند ، نوازنده می تواند با سرعت زیادی کلید ها را ضربه بزند . همچنین فضای بسیاری را برای چیدمان نیازمند است و برای خانه های بزرگ مناسب می باشد ، چرا که با فضای بسیاری که اشغال خواهد نمود ممکن است زیبایی دکوراسیون و منزل شما را کاهش دهد .

پیانو 53215321

1_پیانو های گرند  ( Grand Piano)

نام دیگر این پیانو ، پیانوی افقی می باشد . بدون شک گرندپیانو از بزرگترین ، گرانترین و با کیفیت ترین پیانوهای موجود در دنیا است . کیفیت ساخت این پیانو ، بسیار بالا است و عملکرد استثنایی را به خود اختصاص داده است ، این پیانو ، از اولین انتخاب پیانیست های حرفه ای دنیا می باشد .

پیانو 54321

2_پیانو دیواری ( Upright Piano )

این پیانو که پیانوی عمودی نیز نامیده می شود ، رشته ها را به صورت عمودی در خود جای داده است . همچنین دارای قیمت و اندازه مناسب تر و بهتری نسبت به پیانوی گرند می باشد . یکی از مهم ترین جنبه های مثبت آن را می توان به اندازه بسیار کمتر اشاره نمود که فضای کمتری را نیز به خود اختصاص خواهد داد . شما می توانید آن را به دیوار بچسبانید ، به این ترتیب نیز فضای کمتری را اشغال کرده و فضای بیشتری در اختیار شما خواهد بود .