مهدی جهانی متولد 19 فروردین 1369 در تهران ، خواننده آهنگ ساز ایرانی است . وی فارق التحصیل رشته فوق لیسانس رشته برنام هریزی فرهنگی می باشد ؛ که ترانه سرایی نیز می کند و تجربه یک ممنوع الکاری کوتاه 6 ماهه نیز در کارنامه خود دارد . مهدی جهانی در خانواده از مادری اصالتا شیرازی و پدری گیلامی به دنیا آمده است ، جالب است بدانید که پدر و مادر وی زمانی که در هندونستان ، در دانشگاه در حال تحصیل بودند ازدواج کردند . وی برداری بزرگتر و متولد هند دارد در حالی که خود و برادر کوچک ترش متولد تهران هستند ؛ با دبل موزیک تا انتهای مطلب همراه باشید .

 

مهدی جهانی 86534215432

پدر و برادر هنرمند

پدر مهدی جهانی به نام آقای محمد جهانی مدیر و موسس رادیو ورزش ، رادیو آوا و مدیر رادیو پیام و رادیو تهران می باشد و سابقه بسیار قدیمی نیز در گزارشگری فوتبال نیز در رزومه کاری خود دارد . مادر وی خانه دار و برادر آن نیز از برنامه سازان رادیویی می باشد .

علاقه به موسیقی مهدی جهانی

ریشه علاقه موسیقی نیز به شغل پدر مهدی جهانی باز میگردد، او از بچگی در استودیو های رادیو حضور داشته و پدرش نیز بزرگترین آرشیو موسیقی ایران را داشت ، از همین رو علاقه شدیدی به موسیقی پیدا کرد و این زمینه از هنر را ادامه داد .

مهدی جهانی 534215321

مهدی جهانی و کلاس گیتار

با آهنگ سازی هایی که در رادیو انجام می شد به موسیقی علاقمند شد و در کلاس های گیتار ثبت نام و شرکت نمود ، اما پدر وی با ورود به هنرستان موسیقی موافقت ننموده است ، اما اون در عین حال در کنار تحصیلات کلاسیک فعالیت موسیقی را نیز در پیش گرفته بود .

شروع حرفه ای و آلبوم مجوز دار مهدی جهانی

از سال 1386 فعالیت حرفه ای خود را با خرید سیستم صوی توسط پدرش شروع نمود ، سپس از طریق یکی از دوستانم برنامه های آهنگسازی را یاد کرفته و به همراه کتاب این راه را در پیش گرفت . مهدی جهانی در سال 1388 هنگامی که دانشجو بود آلبوم ” دنیای خواب ” را با تهیه کنندگی هم کلاسی اش امید ضبط نمود ، اما این کار 4 سال بعد مجوز گرفته بود .

ناگفته نماند آلبوم ” سرنوشت ” اولین آلبوم وی بود که به دلیل بی برنامگی شرکت پخش ، در انتشار آلبوم و جذب مردم شکست خورد . ترک ” هم نفس ” و ” خورشیدک زیبا ” از آلبوم ” دنیای خواب ” اون به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته بود ، به خصوص آهنگ ” خورشیدک زیبا ” که بارها در تلوزیون و برنامه های ورزشی نیز پخش شده است .

 

مهدی جهانی 5342153412

 

همکاری با خوانندگان دیگر ایرانی

مهدی جهانی تجربه چندین همکاری با خوانندگان دیگر ایرانی را داشته ، به عنوان مثال وی با علیشمس همکاری داشته و همچنین رابطه دوستانه ای را نیز با وی می گذراند و با این خواننده و اهنگساز ایرانی دوستان صمیمی برای هم هستند .